Beyaz Eşya Sektörü Cumhuriyetin İkinci 100 Yılına Umutla Giriyor:
Beyaz Eşya Bölümü Cumhuriyetin İkinci 100 Yılına Umutla Giriyor:
İHRACAT HEDEFLERİNİN ANAHTARI
İÇ PAZARDA TİTREŞİM
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), iç pazardaki canlılığı destekleyecek uygulamaların ihracatta da büyümeyi beraberinde getireceğini öngörüyor. İç piyasada kredi kartı taksit sayısının artırılması, kredi faizleri ve pansiyon oranlarının düşürülmesi gibi iyileştirmeler beklenirken, AB ile yakın bağların getireceği mevzuat uyumları da Türkiye’nin ihracatta rekabet gücünü artıracak. TÜRKBESD, iç pazar ve ihracatta istikrarın, sanayi ve istihdam hacminin korunmasına yönelik kararlılığını da yineliyor.
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), düzenlediği basın toplantısında bölümün 2023 yılının ilk 9 ayı sonuçlarını değerlendirdi. TÜRKBESD, ithalatçı ve üreticilerden oluşan yerli ve yabancı üye firmaları (Arçelik, BSH, Dyson, Electrolux, Groupe SEB, Haier Europe, LG, Miele, Vestel) ile Türkiye’de beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörünün %90’ını temsil etmektedir. Paylaşılan bilgilere göre 2023 yılının ilk 9 ayında 6 ana ürünün yurt içi satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 arttı. TÜRKBESD üyesi firmaların ihracatı bu dönemde yüzde 12 azaldı. Yılın ilk 9 ayında altı ana ürünün ihracat ve yurt içi satışlarından oluşan toplam satışlar yaklaşık 24 milyon adet olarak gerçekleşerek geçen yılın ilk 9 ayına göre %4 oranında düşüş gösterdi. Üretim de bir önceki döneme göre yüzde 1 azaldı.
Beyaz eşya departmanı olarak küresel konjonktür nedeniyle ihracatta daralmayla karşı karşıya kaldıkları bu dönemde üretim hacmini ve istihdamı korumaya çalıştıklarını belirten Prof. TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığan , konuşmasında şu sözlere yer verdi: “Türkiye, 2028 yılı için 400 milyar dolarlık ihracat hedefi belirledi. Biz de beyaz eşya departmanı olarak bu hedefe değerli bir katkı sağlayacağımıza inanıyoruz. Yeşil ve dijital dönüşüme de odaklanan yeni Orta Vadeli Plan’da yer alan düzenleme ve teşvikleri de memnuniyetle karşıladık. Ülkemizin kalkınması için gerekli olan yeşil dönüşümün teşvik edilmesi ve kaynakların sanayiye kazandırılması rekabet gücümüzü güçlendirecektir. Sektör olarak zaten gelişmiş ülke pazarlarına uygun ürünler üretiyoruz, yeşil dönüşüm ve dijital dönüşüm süreçlerini AB ile eş zamanlı yürütmek için büyük çaba harcıyoruz, Ar-Ge gücümüz bizi dünyanın ikinci büyük üreticisi konumuna getirdi Bu çabaların devam etmesi ihracat amacına da katkı sağlayacaktır. Beyaz eşya sektöründe hacim aynı zamanda istihdam anlamına da geliyor. Büyüme devam ettiği sürece istihdam da korunacaktır. Üretim hacmimizi ve istihdamımızı korumak için ülkemize katma değer sağlamaya devam ediyoruz” dedi.
Sözlerine şöyle devam etti: “İhracattaki azalmanın üretimi olumsuz etkilemesini önlemenin yolu iç pazarın kaldıraç etkisinden yararlanmaktır. ihracatta Yurt içi satışlar şu ana kadarki düşüşü büyük ölçüde dengeledi. Böylece üretim ve istihdam yapımızı korumayı başardık. Bu noktada tüketimi azaltmayı hedefliyoruz; Kredi kartına taksit sayısının azaltılması, kredi faizlerinin ve komite oranlarının artırılması gibi uygulamaların olduğunu gözlemliyoruz. “Bunların yaygınlaşması, bu yıl sektörümüzün itici gücü olan iç pazarın dinamizmini etkileyebilir, üretim ve istihdam istikrarımızı riske atabilir.”
Gökhan Sığın: “Cumhuriyetimizin ilk yüzyılı boyunca vatanımızın yanında olduk, durmaya devam edeceğiz.”
TÜRKBESD Lideri Gökhan Sığan Türk beyaz eşya sektörünün 1950’li yıllarda montaj sanayiyle başlayan serüveninin artık küresel ölçekte rekabetçi bir boyuta ulaştığına dikkat çeken Erdoğan, şöyle konuştu: “Türkiye, beyaz eşya üretiminde Avrupa’nın en büyük, dünyanın ise ikinci büyük üretim üssü. Bu başarı ülkemizin sanayi potansiyelini ve rekabet gücünü ortaya koyan önemli bir göstergedir. “dedi.
Beyaz eşya sektörünün Cumhuriyetin 100 yıllık yolculuğunda önemli bir gelişim ve dönüşüm göstererek büyük bir başarı öyküsü yazdığını belirten Sığa, şöyle konuştu: “Sanayi ve istihdamın yanı sıra toplumsal kalkınmaya da destek vermenin gururunu yaşıyoruz. “Cumhuriyetimizin ilk yüzyılında, eğitimden toplumsal cinsiyet eşitliğine, spor faaliyetlerinden doğal afetlere kadar ülkemizin bize her alanda ihtiyaç duyduğu her yerde ve her zaman, sektör olarak ülkemizin yanında olduk, her zaman yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. bunu yapmaya devam edin.”
Fatih Özkadı: “SKDM’de cezai yaptırımlara maruz kalmamak için doğru habercilik kritik önem taşıyor”
Ekim ayında başlayan Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizmasına geçişin değerlendirilmesi TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Özkadı “Küresel tedarik zincirindeki rekabet göz önüne alındığında, raporlama için gerekli bilgilerin eksiksiz olarak sağlanması, tedarikçi konumundaki şirketlerimiz ve KOBİ’lerimiz açısından son derece değerli olacaktır. Çünkü bu dönemde raporlamadaki kusurlardan dolayı ceza kararları söz konusu oluyor. Bu nedenle tedarikçilerle irtibat kurarak hazırlıklı olmak kritik önem taşıyor. “Gelecekte SKDM’den muaf olabilmek için ülkemizde AB ile uyumlu bir ETS’nin kurulması ve toplanan gelirlerin yeşil dönüşüme aktarılması önemli” dedi.
Mehmet Yavuz: “Girdi maliyetlerini etkileyen politikalar kritik hale geliyor”
Üretimi korumanın öncelikli olduğu bir dönemde girdi maliyetlerine dikkat çekmek TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Yavuz Sektörün ana girdisi olan yassı çeliğe uygulanan gümrük vergilerinin giderek arttığına dikkat çekti. Yavuz, bu dönemde üretimin itici gücünün yurt içi tüketim olması nedeniyle yerli ve ithal tedarik maliyetlerinin arttığını, bu durumun birim fiyatlara yansımasının kaçınılmaz hale geldiğini, GEKAP gibi vergi gibi yükümlülüklerin bulunduğunu söyledi. sektör. Ülkemiz kaynaklarının yeşil dönüşüm ve dijital dönüşüm için sanayileri desteklemek amacıyla kullanıldığının altını çizen Yavuz, “Kaynaklarımızdan en fazla verimi alabilmek için destek ve maliyet konusuna bütüncül bakılması gerektiğini düşünüyoruz. Sanayi teşvikleri etkisiz hale getirilmemeli” dedi. korumacı ticaret politikalarıyla.”
Semir Kuseyri: “SERBİS üzerinden yetkili servis bilgilerine ulaşmak mümkün”
TÜRKBESD Yönetim Kurulu Üyesi Semir Kuseyri Aldatıcı hizmetlerden dolayı tüketici mağduriyetinin önlenmesi amacıyla Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Hizmet Bilgi Sistemi – SERBİS uygulamasının önemine dikkat çeken Erdoğan, şöyle konuştu: “Beyaz eşya departmanı dev bir ekosistemin merkezinde yer alıyor. Sektörümüz sadece üretim ve satıştan ibaret değil. Sonrasında ürünlerimizin bakım ve onarım hizmetlerini de üstleniyoruz. 15 bin bayiimiz ve 3500 yetkili servisimiz ile Türkiye’nin her yerinde tüketicilerimize ulaşıyoruz. Bu noktada yetkili servislerimize erişim çok değer verdiğimiz bir konu. Yetkili olmadığı halde kendisini yetkili servis olarak tanıtan ve asıl hedefi dolandırıcılık olan kişiler nedeniyle çok sayıda tüketici mağduriyetine ve iş kaybına tanık oluyoruz. Bu olumsuz durum aynı zamanda firmaların ticari itibarına ve marka değerlerine de zarar verebilmektedir. Bu nedenle yetkili servis bilgilerine güvenli bir platformdan doğru şekilde ulaşmak önemli hale geldi. Bu kapsamda Tüketici yetkili servislerine ilişkin bilgilere doğru ve kolay erişimin sağlanması amacıyla Ticaret Bakanlığı tarafından Hizmet Bilgi Sistemi – SERBİS devreye alınmıştır. “Aldatıcı hizmetlerden dolayı tüketici mağduriyetlerinin önüne geçmek amacıyla herkesi www.servis.gov.tr adresinden hizmetlere erişmeye davet ediyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı